loading...
سخن جدید
محمد رضا نعیمی بازدید : 473 1393/12/03 نظرات (0)

مصاحبه با حسن سرهنگ پور، مدیر عامل شرکت مرغ اجداد مازندران
آنچه در پی می آید مصاحبه با یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه مشترک ایران-افغانستان است که از 28 دلو تا 1 حوت در کابل برگزار گردید.
سخن جدید: در آغاز معرفی مختصری از شرکت مرغ اجداد مازندران بفرمایید و مختصری از فعالیت‎ها و سابقه‎ی این شرکت را توضیح دهید.
سرهنگ پور: شرکت مرغ اجداد دارای سابقه بیست سال فعالیت است و در یکی از بهترین نقاط ایران (ولایت مازندران) موقعیت دارد.  این مجموعه مرغداری، پرورش دهنده‎ی مرغ مادرگوشتی و تولیدکننده جوجه یک‎روزه گوشتی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه‎ی پرورش مرغ گوشتی مادرواجداد به سهم خود نقش مهم و بسزایی در تولید و تاًمین گوشت سفید دارد و قادر است تا سقف 500 تن گوشت در یک ماه تولید کند.
تاًمین شرایط و اجرای موارد بهداشتی جهت تاًمین  سلامت یکی از مهم‎ترین بـرنامه‎ها و راهکارهای مدیریتی این شرکت می‎باشد که با سیستم کنترل و نظارت دقیق و بهبود کیفیت روزافـزون و استفاده از دستگاه‎ها و فنـاوری پیشرفتـه جدید مانند دستگاه‎های  ضدعفونی کننده ازن و RO وداشتن وسایل آزمـایشگاهی و نصب لاشه سوز  و سپتیک تانک و سایــــر مـوارد زیست محیطــی سعی دارد سلامت و بهداشت تــولیدات خود را تضمین نماید.
 لازم به ذكر است شرکت مرغ اجداد مازندران متشکل از سه فارم مجهز و فول و اتوماتیک مرغ مادرگوشتی به ظرفیت‎های 55000قطعه در روستای بالااحمدکلا بابلسر و22000 قطعه در پاریکلا بندپی غربی و2000 قطعه  درکلاریکلا بابلکنار و با اشتغال بیش از یک‎صد نفراز مهندسان (انجنیران) و  دکتردامپزشک (واترنر) و کارگران بیش از 20 سال در تولید جوجه‎ی یک‎روزه  فعالیت دارد.
این شرکت در دو سال گذشته با ایجاد زنجیره مشارکتی با 30 واحد  مرغ گوشتی و همچنین ایجاد کارگاه آموزشی مجهز به آمفی تاتر و سیستم صوتی  تصویری به منظور ارتقای آگاهی و دانش مرغداران ماهانه قریب500 تن گوشت سفید به جامعه تحویل می‎دهد. ضمناً  شرکت مرغ اجداد مازندران با داشتن کارگاه تولید دان مرغ به ظرفیت روزانه 50 تن و با ماشین آلات سبک و سنگین به تعداد 10 دستگاه جهت انتقال دان به فارم‎ها و تغذیه گله با سیستم تمام  اتوماتیک فعالیت می‎نماید.
سخن جد‌ید: هدف از سفر به افغانستان و شرکت در نمایشگاه مشترک افغانستان – ایران چیست و تصمیم دارید چگونه فعالیت‎هایی را در افغانستان داشته باشید؟
سرهنگ پور: هدف از این سفر و شرکت در نمایشگاه را می‎توان در دو مرحله ارزیابی و دسته بندی کرد. هدف اولیه‎ی ما ارزیابی بازار افغانستان، شرایط مصرف کنندگان و تقاضاهای آنان، آشنایی با شرکت‎های عرضه کننده و وارد کننده‎ی مرغ و پرورش دهندگان مرغ در افغانستان بود. به فضل خداوند چنین امکانی میسر شد و ما توانستیم در ظرف این چهار روز به خوبی در راستای اهداف اولیه‎ی خویش بهره‎برداری مفید و مثبتی انجام دهیم.
هدف دیگر ما این بود که با توجه به نیاز مصرف کنندگان گوشت مرغ در افغانستان، بتوانیم مرغ‎های ایرانی را که از کیفیت خوب به لحاظ بهداشتی (صحی)‌ و حلال بودن آن به دلیل حساسیت مردم افغانستان به ذبح اسلامی آن، وارد نموده و در اختیار مصرف کنندگان و مردم عزیز افغانستان قرار بدهیم.
سخن جد‌ید: با توجه به ارزیابی شما از نمایشگاه و دید و بازدیدهای تان در ظرف این چند روز، برداشت شما از دورنمای کار در وارد کردن مرغ‎های ایرانی با همان کیفیتی که شما فرمودید، استقبال مردم از آن چگونه خواهد بود؟
سرهنگ پور: بنده فکر می‎کنم با توجه به نیاز مردم به این ماده غذایی مهم و اهمیت آن، مردم حق دارند که از گوشت مرغ با کیفیت، بهداشتی و حلال استفاده نمایند و این امکان با توجه به مشترکات فرهنگی و اجتماعی دو ملت ایران و افغانستان از طریق شرکت مرغ اجداد مازندران فراهم است و محقق خواهد شد. تعدادی از مردم از چگونگی گوشت مرغ اطلاع دارند  وتعدادی هم نیازمند اطلاع رسانی هستند. زیرا گوشت مرغ که یک محصول گوشتی ساده است در ظاهر امر به همین سادگی مشاهده می‎شود، ولی در واقع دارای نقاط پیچیده و حساسی نیست می‎باشد. زیرا در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی (صحی) در تهیه و بسته بندی یا پرورش و تولید گوشت مرغ ممکن است باعث سرایت بیماری‎های خطرناک به استفاده کنندگان گردد. این موارد باید لحاظ شود و سطح آگاهی مردم نسبت به آن افزایش یابد.
سخن جد‌ید: مرغی‎که شما وارد خواهید کرد دارای استانداردهای لازم بهداشتی و صحی خواهد بود؟
سرهنگ‌پور: بدون شک مرغی‎که ما وارد خواهیم کرد با مجوز صادرات و اخذ گواهی بهداشتی از اداره‎های مرتبط جمهوری اسلامی ایران و تحت قوانین سخت‎گیرانه انجام خواهد شد. مرغی‎که ما با برند تجاری و زیر نظر شرکت مرغ اجداد مازندران وارد خواهیم کرد، با مجوز صحت و صادرات زیر نظر سازمان دامپزشکی صورت خواهد گرفت. اما اگر قرار باشد مرغ صادراتی به صورت فله‎ای و بدون آرم و نشان وارد شود، ممکن است شرایط تهیه و تولید یا ورود و انتقال آن استاندارد نباشد و باعث انتقال بیماری‎های خطرناک به استفاده کنندگان گردد.
ما به خاطر اینکه بتوانیم به صورت مستقیم و تحت نظارت شرکت مرغ اجداد مازندران مرغ با کیفیت و بهداشتی و زیر نظر قوانین معتبر کشور وارد نماییم، وارد افغانستان شدیم و دفتری را به عنوان نمایندگی فروش ایجاد نمودیم تا با تعامل مستقیم با توزیع کنندگان مرغ در افغانستان، محصول استاندارد و سالمی را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهیم. سعی ما براین است تا قیمت مرغ به صورت یک نواخت باقی مانده و پروسه نقل و انتقال آن به بهترین وجه و سریع‎ترین آن انجام شده و محصول سالمی عرضه نماییم.
سخن جد‌ید: سایر خدمات مورد نظر شما در چشم انداز کاری تان در افغانستان شامل کدام موارد خواهند شد؟
سرهنگ پور: یکی از نیازهای جدی که طی چند روز نمایشگاه قابل احساس بود و تقاضاهایی صورت گرفت، تولید مرغ در افغانستان بود. شرکت ما ظرفیت این موضوع را دارد تا با راه اندازی دوره‎های آموزشی برای مرغ داران و آشنایی آنان به مرغ‎داری به شکل صحیح آن، تولید کنندگان مرغ را در افغانستان کمک نماییم.
یکی از برنامه‎های دیگر ما این است تا مرغ‎داران و فارم‎داران افغانستان را کمک نماییم تا از مشکلات ساختاری و پروسه‎ی پرورش مرغ نجات دهیم. یکی از این راه‎ها اطلاع رسانی از آسیب‎ها نسبت به مرغ‎ها با برگزاری دوره‎های آموزشی است. از طرفی هم پرورش مرغ یک کار حساس است که نیازمند تخصص است. ضرورت به دارو، واکسین و ایجاد سیستم تهویه وگرمایشی از ضرورت‎های پروش مرغ است که در افغانستان موجود نیست و باعث آسیب و ضررهای بزرگی می‎گردد. ما حاضریم تا در خصوص ارائه اطلاعات کافی، تأمین دارو و دان استاندارد برای مرغ‎ها همکاری نماییم. اما این موارد نیازمند سرمایه‎گزاری‎ها با مشارکت جانب افغانستانی است که امیدواریم بتوانیم در این کار موفق شویم.
سخن جد‌ید: با تشکر و سپاس

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن جدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت سخن جدید از نظر تغییرات ظاهری چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 322
  • بازدید ماه : 686
  • بازدید سال : 3,522
  • بازدید کلی : 84,041