loading...
سخن جدید
بازدید : 14 1393/05/13 نظرات (0)

 

 

اهميت کارمندان وظيفهشناس

 

 

همواره در جهان کسب و کار، درباره اهميت ثابت قدم بودن و وفاداري مشتريان، حرفهاي زيادي زده ميشود؛ اما وفاداري و وظيفهشناسي کارمند نيز به همان اندازه، واجد اهميت فراوان است. بسياري از مردم از اهميت کارمند وظيفهشناس، چشمپوشي ميکنند، اما اتخاذ چنين رويکردي ميتواند براي کسب و کار شما زيانآور باشد. اگر تا به حال اين موضوع را مدنظر نداشتيد، حالا وقتش است که به اين نکته مهم توجه کنيد. براي يک شرکت، دلايل بسياري در باب اين مسأله وجود دارد که چرا داشتن کارمندان وفادار و وظيفهشناس در کسب و کار، يک الزام واقعي محسوب ميشود.

در واقع، چنين کارمنداني، پايهي اصلي شرکت هستند و خصوصاً آن دسته از کارمندان که در نهايت به توليد کمک ميکنند و باعث ميشوند تا سقف توليد افزايش يابد، بخش مهمي از شرکت محسوب ميشوند. آنها نماينده شرکت شما هستند و در نتيجه، ميتوانند اهداف شرکت شما را تحقق ببخشند يا پيش از آن که بتوانيد ريشه مشکلات را تشخيص دهيد، جريان امور را بهبود بخشند. وفاداري و وظيفهشناسي کارمندان، بايد در صدر فهرست گزينش و سنجش هر کارآفرين قرار داشته باشد و نيز بايد در استراتژي کسب و کار شرکت شما گنجانده شود. اين مسأله، تا اين حد مهم است!

 1- ارزشيابي

اولين چيزي که لازم است انجام بدهيد، تشخيص اين امر است که بعضي از مردم، طبيعتاً افراد وظيفهشناس، ثابتقدم و وفاداري هستند؛ در حالي که خيليهاي ديگر، بنا به طبع و سرشت خود، چنين نيستند. گونهي دوم را با افرادي تعويض کنيد که داراي پيشينهي کاري وفادارانه و حاکي از وظيفهشناسي در پستها و موقعيتهاي سابق شان هستند. اگر آنها در گذشته وظيفهشناس بودهاند، به احتمال قريب به يقين، گرايش دارند در آينده هم وظيفهشناس باشند. وظيفهشناس بودن، يک عمل اخلاقي است که آدمها يا واجدش هستند يا نيستند، پس واقعاً چيزي نيست که بتوانيد به آنها ياد بدهيد يا مجبورشان کنيد، وفادار باشند.

2- جبران کردن

بزرگترين راز اين است که شما، اول و پيش از آنها، وفاداري را نشان دهيد و ثابتقدم بودنتان را ابراز کنيد. اگر خواهان اين هستيد که کارمندتان در اين خصوص بيش از شما باشد، بايد وظيفهشناسانهتر از آنها رفتار کنيد و همواره پيشقدم آنها باشيد. بهترين مديران، اين نکته را به خوبي درک ميکنند. آنها به خاطر کل گروه و کل شرکت ميجنگند و متقابلاً، گروه نيز براي آنها ميجنگد. اين به آن معنا نيست که شما بايد از نظر مالي به آنها بيشتر توجه کنيد. پاداشهاي غيرمالي بسياري وجود دارد که ميتوانيد به آنها اعطا کنيد و اين کار به ايجاد وفاداري و پا برجا بودن کارمندان منجر ميشود. پاداشهايي مثل تجليل و تمجيد خصوصي يا عمومي، انتخاب کارمند منتخب براي هر ماه، منعطف بودن براي مواقعي که کارمند نياز به مرخصي و استراحت دارد و نيز، داشتن گشودگي و گشادهرويي در شنيدن پيشنهادها و بازخوردهاي کارمندان.

 3- تسهيل

آن دسته از مديرانيکه وفاداري پرسونل را کسب ميکنند، اين کار را با از ميان برداشتن موانع براي هر ترقي کارمند صورت ميدهند. عمل اوليه آنها اين است که به طور پيوسته، شرايط شغلي را براي هر کدام آنها آسانتر ميکنند. اگر کارمندان شما ببينند که شما داريد سعي ميکنيد به آنها کمک کنيد که شرايط شغلي و حرفه ايشان آسانتر پيش برود، بسيار بيشتر، وظيفهشناس و وفادار ميشوند.

 4- خطوط ارتباط

اغلب اوقات، ما به عنوان مديران کسب و کار، گرايش داريم تمام توجه خود را بر مشتريان و نيز بر نتيجهي نهايي امور متمرکز کنيم. اما آنچه بايد دريابيم، اين است که وقتي بخشي از آن توجه را تغيير دهيم و بر وفاداري کارمندانمان متمرکز شويم، به نحوي خودکار به سمت ديگر اهداف مان هم پيش ميرويم. کارمندانيکه وفادار هستند، خدمات مناسبتري براي مشتريان فراهم ميآورند و براي کمک به رشد کسب و کار، بسيار شايستهتر هستند.

وقتي صحبت داشتن کارمندان وظيفهشناس ميشود، موضوع مهم ديگر، همانا حفظ و سيال نگهداشتن ارتباط است. کسب و کارهايي که بر آگاهانه بودن ارتباط کارمندان و مديران تاکيد ميورزند، به اين احساس متقابل که همه بخشي از يک گروه هستند، ياري ميرسانند. به کارمندانتان مجال دهيد که انتظارات شما را بدانند، وظايفشان را بشناسند و بازخوردهايشان را ارائه دهند. به اين ترتيب، بيشتر حس ميکنند که بخشي از گروه کاري هستند و وفادارانهتر عمل ميکنند.

5-  به جريان انداختن روال مناسب

براي به راه انداختن اين امور، زماني را صرف تمرکز بر وظيفهشناسي و وفاداري کارمندان تان کنيد. با يک تيم محکم وفادار و ثابتقدم کار کنيد که مسووليت آنچه را که رخ ميدهد، به عهده ميگيرد و شانه خالي نميکند. اين رويکرد، چه بسا باعث شود چند نفري را تعويض يا جابهجا کنيد، يا ناچار شويد روي اعمال خودتان در نسبت با کارمندان، بيشتر و دقيقتر کار کنيد. وقتي شروع به بازسنجي و ارزشيابي آن چيزي کرديد که لازم است انجام شود، تدريجاً امور به سمت روال مناسبش حرکت ميکنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن جدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت سخن جدید از نظر تغییرات ظاهری چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 379
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 543
  • بازدید ماه : 907
  • بازدید سال : 3,743
  • بازدید کلی : 84,262