loading...
سخن جدید
بازدید : 27 1393/08/14 نظرات (0)

 

 

بسماللهالرحمنالرحيم

حکومت نو و پروندههاي کهنه

با روي کار آمدن حکومت وحدت ملي و لحن جدي سران آن در خصوص اعمال قانون، بخصوص اظهارات شخص رييس جمهور در راستاي بررسي قضاياي باقيمانده و لاينحلي که پاشنهي آشيل حکومت پيشين شده بودند، انتظارهاي جدي را نسبت به حکومت جديد خلق کرد.

اقدامهاي عملي براي پيگيري پروندهي بزرگ و مهمي چون کابلبانک صورت گرفت، ولي با گذشت نزديک به چهل روز از انتقال قدرت، تاکنون نتيجهي مشخصي از اين اقدامات به دست نيامده و انتظار اينکه بتوان به زودي اين پرونده را خاتمه بخشيده و گرههاي کور آن را گشود، بعيد به نظر ميرسد.

به هر حال رييس جمهورغني، حرکتهايي را آغاز نموده و اميدواريهايي را خلق کرده است؛ بازديد از زندانهاي کشور، دستورهاي جدي به مسوولان قضايي جهت رسيدگي به پروندههاي زندانيان و اقدام اخير رييس جمهور در خصوص ديدار رو در رو با جهانگير و همسرش که هشت سال پيش مورد تجاوز گروهي در بدخشان قرار گرفته بود، از جمله مواردي اند که روزنههاي تازهاي به روي شهروندان گشوده و نشان ميدهد که گويا حکومت وحدت ملي نسبت به حل و فصل مسايل حقوقي، جديتر از حکومت قبلي عمل خواهد کرد.

با اين وجود، تمام اين موارد در سطح اميدواري باقي مانده و تا زمانيکه حکومت جديد نتواند اين پروندهها را به خوبي طي مراحل نموده و عدالت را در خصوص شاملان پروندهها اجرا ننمايد، اعتماد لازم مردم را جلب نخواهد کرد و گفتههاي رييس جمهور نيز اعتبار لازم را کسب نميکند. زيرا مردم طي سيزده سال گذشته همواره وعده و نويد شنيده اند، بدون اينکه اين قولها به عمل تبديل شده و انتظارات خلق شده به واقعيت بپيوندند.

اکنون نيز دولت وحدت ملي در آغاز راه است و دشواريهاي زيادي در پيش رو دارد. در ساختار سياسي که تاکنون در سطح پايتخت، اعمال قانون با موانع جدي از سوي زورمندان دولتي مواجه است، چگونه ميتوان انتظار اجراي عدالت را در خصوص ستمديدگاني انتظار داشت که عاملان آن در نقاط دور افتادهي کشور قرار داشته و سرپيچي از قانون، کارکردهاي فراقانوني و عدم اطاعت از دستورهاي مافوق، جزيي از کردار سياسي آنان گرديده است؟

از سويي ديگر، برخورد جدي و قاطعانه با نيروهاي متخلف درون حکومتي، مشکلترين کار دولت وحدت ملي است. زيرا تا زمانيکه حکومت نتواند عوامل و کارکنان خود را اصلاح نموده و حکم مبتني بر عدالت را بر آنان اجرا نمايد، امکان تطبيق قانون در جامعه و نهادينه ساختن قانونمندي در کشور غير ممکن خواهد بود.

به هرحال، حکومت ناگزير است تا به هر شکل ممکن، راهکار مبارزه با عوامل فساد را از درون حکومت آغاز نموده و بسياري از پروندههاي کهنهاي که داراي متهمان قدرتمند سياسي بوده و برخي از عوامل آن تاکنون نيز در قدرت حضور دارند را حل و فصل نمايد. در غير آن صورت، امکان پيروزي حکومت در خصوص فايق آمدن بر عوامل پروندههايي که ميراث حکومت پيشين است، مشکل بوده و بدون فايق شدن بر چنين کاري، جلب اعتماد مردم و رسيدن به اهداف جامع ملي که سخن از آن گفته ميشود نيز امر محال ميباشد.

کميته سناي پاکستان خواستار شد:

پايان بازي پاکستان در افغانستان

اکسپرس تريبون/ زهره رستگار

در گفتگوها در رابطه به تاثيرات محتمل خروج نيروهاي ناتو بر پاکستان، يک گروه پارلماني خواهان يک پاليسي جدي در قبال افغانستان و تامين امنيت خط ديورند شدند.

اين طرح  پس از شنيدن نظريات متخصصين و مردم عادي از طرف کميته امور خارجي سناي پاکستان پيشنهاد شده است.

اشتراک کنندگان جلسه سنا همچنين پيشنهاد کردند که پاکستان بايد خود را پيشاپيش براي تاثيرات محتمل خروج ناتو از افغانستان آماده سازد و ضروريات و نگراني مردم قبايلي تحت حکومت فدرال را پاسخ بگويد و يک پاليسي بيطرفانه در افغانستان داشته باشند.

آنان همچنين تاکيد کردند که به آشتي داخلي در افغانستان و پاکستان به شدت نياز است.

آنان همچنين پيشنهاد کرده اند که زمانيکه از اين کشور خواسته شود و همه جوامع بايد براي صلح در منطقه سهم بگيرند، پاکستان بايد مذاکرات صلح را در افغانستان تسهيل کند.

حاجي عديل، رئيس کميته روابط خارجي پارلمان پاکستان گفته است که در حال حاضر 3.7 ميليون مهاجر افغان در شهرهاي مختلف پاکستان زندگي ميکنند. به نظر وي، اگر پس از خروج نيروهاي ناتو صلح در افغانستان برقرار گردد، بايد از مهاجران افغان خواسته شود تا به کشورشان باز گردند.

حاجي عديل، همچنين تاکيد کرد که اگر پس از خروج نيروهاي خارجي، جنگجويان دوباره در افغانستان فعال شوند، بايد انتظار هجوم مهاجران بيشتري را داشته باشيم.

اين سناتور پاکستاني با اشاره به به اينکه 5 هزار مکتب در خيبرپشتونخوا ويران شده اند افزود که از دست دادن جان، زيربناها و صلح در نتيجهي جنگ نگران کننده است.

از سوي ديگر اسفنديار خان، کارشناس سياست خارجي پاکستان ميگويد: افغانستان بايد خط ديورند را به عنوان مرز بينالمللي بپذيرد. وي پيشنهاد کرد که پاکستان يک بودجه کلاني را براي مرزها، حصار مرزها، ايجاد حداکثر ممکن پوستهها و گذرگاههاي پوليس مرزي اختصاص دهد.

وي خاطر نشان کرد: در نظارت از رفت آمد مردم به اين سو و آن سوي خط ديورند و ايجاد حصارها در اطراف مرز بينالمللي، افغانستان نيز بهره خواهد برد.  گرفتن چنين اقداماتي باعث ميشود که ترويستان و مخالفان مسلح نتوانند به پاکستان يا برعکس آن عبور کنند.

اسفنديار خان تاکيد ميکند که افغانها با استفاده از سيستم بيومتريک در خط ديورند مخالف اند، اما به هر صورت امنيت داخلي و منطقهاي از خواستههاي دولت و مردم افغانستان مهمتر است.

با اين وجود، وي گفته است که افغانها مرز بينالمللي ميان دو کشور را قبول ندارند، به اين خاطر براي بازگرداندن مهاجرين افغان هيچ کاري نکرده اند، شايد به اين دليل که آنان اصلا مرزي را ميان دو کشور نميشناسند.

اين اظهارات از سوي کميته سنا و کارشناسان پاکستاني درحالي ابراز ميگردد که رييس جمهورغني به زودي اسلامآباد خواهد رفت و موضوع محوري گفتوگوها ميان سران کابل و اسلامآباد، صلح در افغانستان و حل مناقشات موجود مرزي و ادعاهاي دو جانبه در خصوص نفوذ ناامني از خاک دو کشور در هر دو طرف خواهد بود.

در همين حال، چين نيز در مذاکره با رييس جمهور غني وعده سپرده است که در راستاي تحقق صلح در افغانستان، با پاکستان وارد مذاکره شده و اين کشور را براي همکاري در آوردن آشتي و برچيدن دامن جنگ از افغانستان ترغيب خواهد کرد.

به هرحال، مردم در عين اينکه از برنامههاي اجرا شده در خصوص آوردن صلح مأيوس بوده و نسبت به سياستهاي پاکستان و صداقت اين کشور ترديد دارند، آرزو دارند تا روابط ديپلوماتيک ميان کابل و اسلامآباد در زمان رياست جمهوري محمداشرفغني و دولت وحدت ملي کشور به نتايج بهتر از پيش رسيده و افق روشن آشتيبخش را در کشور بگشايد.

با اين وجود، بدون اينکه نتايج عيني از مذاکرات دوجانبه و تلاشهاي آقاي غني مشاهده گردد، نميتوان در خصوص اظهارات موجود قضاوت نموده و چشماندازي را تصور کرد.

آيا  ميخواهيد

فرزندتان

 حرف شنو

 باشد؟

اگر مجبوريد يك حرف را چندين مرتبه براي فرزند خوردسال خود تكرار كنيد تا گوش كند، اين مطلب را مطالعه كنيد. عدهاي از پدر و مادرها وقتي ميبينند فرزند كوچكشان به حرفهاي آنها در لباس پوشيدن يا در جمع كردن وسايلش و... توجهي نميكند و به تماشاي تلويزيون يا بازي ادامه ميدهد دائم صدايش ميكنند و فرياد ميكشند. آنها فكر ميكنند كه هر چه بيشتر حرفشان را تكرار كنند، فرزندشان سريعتر گوش ميدهد. در حقيقت، قضيه بر عكس است. به طور معمول اگر قبل از انجام كاري گفته خود را 4، 5 يا 6 مرتبه تكرار كنيد، کودک ميآموزد كه نبايد گوش دهد. کودکان با هوشتر از آن هستند كه ما فكرش را ميكنيم. آنها ارزش زمانيكه براي اولين مرتبه او را صدا ميكنيد و زمانيكه واقعاً با او كار داريد را ميدانند و احتمالاً از 5 يا 10 دقيقه اضافي استفاده كرده و به بازي خود ادامه ميدهند.

اگرچه هنگامي كه کودک، خود را به نشنيدن زده و يا حرفتان را جدي نميگيرد، بسيار ناراحت كننده است، ولي کودکان 4-3 ساله از اين كه ميتوانند با بياعتنايي و گوش ندادن، والدين را عصباني نمايند، احساس قدرت ميكنند. پس با اين قضيه به طور شخصي برخورد نكنيد. کودکان در اين سن نميخواهند كه بد و بيادب باشند، آنها فقط ميخواهند استقلال خود را نشان دهند. البته اكنون، تشويق به عادت خوب گوش دادن، مشكلات گوناگوني را در آينده بر طرف خواهد كرد. به طور مثال فرزندتان در مکتب مشكل توجه بر روي چيزي را دارد و نميتواند در درسهايش تمركز كرده و يا دستورات را دنبال نمايد. چنانچه حرفهاي شما را ناديده ميگيرد، نبايد بگوييد اين مسأله به مرور زمان به خودي خود حل خواهد شد. دستورات زير به فرزند خوردسال قبل از مکتب شما كمك ميكند تا بدون آنكه خود بفهمد، دقت و توجه بيشتري بر روي مسائل داشته باشد.

عصباني نشويد

تلاش كنيد تا آرامش خود را حفظ كرده و با صداي آرام صحبت نماييد، حتي اگر مجبور شديد براي چند لحظهاي به خلوتگاهي پناه آوريد. هر قدر بلندتر صحبت كنيد، مطمئناً کودکان نه متوجه صداي بلند شما و نه مفهوم كلماتتان خواهند شد.

مسايل را براي فرزندتان شرح دهيد

کودکان هنگاميكه به آنها دستور داده ميشود سر به لجبازي ميگذارند. به جاي آن كه بگوييد، چطور جرأت نمودي سنگها را پرتاب كني!، بگوييد: سنگ براي پرتاب كردن نيست، توپ را پرتاب ميكنند. بدين طريق بر روي رفتارش تأثير گذاشته و راه چارهاي را بدون پرخاشگري به او، يافته ايد.

مطالب را به سادگي عنوان نماييد

به جاي سخنراني كردن به نرمي ولي با قاطعيت حرف بزنيد. به اين طريق او ياد ميگيرد كه راجع به هر كاري كه بايد انجام دهد، فكر كند بدون آن كه نيازي به سرزنش و ملامت براي فراموش كاري يا گوش ندادن باشد.

از فرزند خود بخواهيد كه مطالب مهم را تكرار كند

اين روش موقعي مفيد خواهد بود كه ميخواهيد فرزندتان نتيجه كاري را بفهمد. بگوييد: «بايد پنسلهايت را قبل از ناهار جمع كني بگو ببينم كي پنسلهايت را جمع ميكني؟

ارتباط واقعي برقرار سازيد

چنانچه فرزندتان جذب فعاليتي گرديده، به آرامي دست به شانه او زده تا متوجه شما گردد. از او بخواهيد موقعي كه صحبت ميكنيد به شما نگاه كند، اگر بچه تان با چشم ارتباط برقرار ميسازد، برايش بسيار سخت است كه لجبازي نمايد.

جدولي را تهيه نماييد

چنانچه صبحها سختترين زمان در روز است. به او مسئوليت داده و با كمكش جدولي از تمام كارهايي كه بايد انجام دهد (مسواك زدن، شستن صورت، لباس پوشيدن، خوردن صبحانه و پوشيدن كفشها) تهيه كنيد. بسياري از کودکان دوست دارند كه جدول را بررسي كرده و موفقيت خود را اعلام نمايند.

به او توجه كامل داشته باشيد

چنانچه ميخواهيد او به حرفهاي شما گوش دهد، بايد به گفتههايش گوش دهيد. بنابراين هنگاميكه روزنامه در دستتان است و آن را ميخوانيد با او صحبت نكنيد. تمام توجه خود را به او داده و اگر امكان پذير نيست، علت آن را برايش شرح دهيد. (عزيزم، اكنون مشغول انجام كاري هستم اما دوست دارم كه به گفته هايت گوش دهم. در عرض پنج دقيقه پيشت ميآيم و به حرفهايت گوش ميكنم.) به علاوه، به آنچه كه او ميگويد اهميت دهيد. چنانچه ميگويد كه سردش شده است، نگوييد: اينجا آنقدرها هم سرد نيست. به جايش بگوييد: سردت شده؟ بيا برويم و لباس گرمت را برداريم.

بيجهت نگران نشويد

اكثر کودکان كوچك كه در گوش دادن با مشكل مواجه بوده و بعضي اوقات بيقرار ميشوند با كمبود توجه روبرو هستند. افرادي با اين مشكل، اين رفتارها برايشان به صورت عادت در آمده است، بنابراين چنانچه اين بيتوجهي در زندگي روزمرهاش تأثير گذاشته، بايد مورد ارزيابي قرار گيرد. به خاطر داشته باشيد، در اين زمينه کودکان با بزرگترها واقعاً فرقي ندارند. کودکان ميخواهند مثل شما، هنگام انجام كاري، كسي مزاحمشان نشود. اين مسأله مانند اين است كه كتاب جالبي را در دست داريد و حاضر نيستيد لحظهاي آن را كنار بگذاريد. در اين شرايط شخصي ميخواهد شما را وادار به انجام كار ديگري كند. بنابراين اگر ميخواهيد فرزندتان به آنچه كه گفته ميشود دقت كرده و آن را انجام دهد، در حالي كه او را در «هنر گوش دادن» كمك ميكنيد، صبور و با توجه باشيد.

لطفا درست نفس بکشيد!

نفس کشيدن يکي از ضروريترين عملکردهاي بدن از زمان تولد تا مرگ است اما از آنجا که تنفس يک عملکرد غيرارادي است به طور معمول مورد غفلت قرار ميگيرد.

اغلب افراد با اين تصور که در نحوهي نفس کشيدن خود نقشي ندارند و آن را خارج از اختيار خود ميدانند از اين فرآيند حياتبخش غافل ميشوند اما اين غفلت به پيامدهاي ناخواسته بسياري منجر ميشود.

ريههاي انسان از اين ظرفيت برخوردار است که در هر بار نفس کشيدن حدود چهار ليتر هوا را وارد خود کنند. هر چند سبک زندگي افراد روي حرکت پرده ديافراگم تأثير دارد به طور مثال زماني که فرد تحرک ندارد پرده ديافراگم به سختي حرکت ميکند و در نتيجه اکسيژن کافي به بخش پاييني ريهها نميرسد. به گفته داکتران اين کاهش اکسيژن در قسمت پايين ريهها نه تنها موجب درد و بيماريهايي ميشود، بلکه با احساسات منفي همچون عصبانيت، استرس و اضطراب نيز همراه است.

داکتران معتقدند در روز لازم است يک ساعت به فعاليتهايي اختصاص داده شود که فرد را به نفس نفس زدن بياندازند. تند پيادهروي کردن اولين نقطه شروع براي چنين فعاليتهايي است. همچنين بايد بدن را آموزش داد تا بتواند حتي در مواقع استراحت اکسيژن بيشتري وارد ريهها کند.

اين کار را ميتوانيد به طور نشسته يا خوابيده انجام دهيد. زمانيکه نفس ميکشيد شکم از پايينترين قسمت پر ميشود بنابراين هنگامي که نفس عميق ميکشيد شکم و قفسه سينه برآمده ميشوند. سپس نفس خود را براي چند ثانيه نگه داريد و بعد آن را خارج کنيد و البته همزمان شکم خود را در حالت منقبض نگهداريد. با اين وجود بسياري از افرادي که سبک زندگي کم تحرک دارند خلاف اين کار را انجام ميدهند. اين افراد زمانيکه هوا وارد ريههايشان ميشود شکم خود را منقبض کرده و هنگام بازدم آن را رها ميکنند. اين حرکت اشتباه را تصحيح کنيد زيرا در بلندمدت اين نوع نفس کشيدن از حرکت ندادن شکم بدتر است.

به گزارش خليج تايمز، زمانيکه شکم منبسط ميشود پرده ديافراگم به سمت پايين حرکت ميکند و ريهها ميتوانند هواي بيشتري دريافت کنند و با اين تمرين سطح استرس بهتدريج کاهش قابل توجهي مييابد.

پس لطفا درست نفس بکشيد. زيرا گفته اند: هرنفسي که فرو مي رود ممد حيات است/ چون به درآيند، مفرح ذات است.

خوردنيهايي براي داشتن دندان سفيد

مصرف پنير، سبزي و ميوههاي خانواده مرکبات ميتواند کليدي براي سفيد نگاه داشتن دندانها باشد.

داکتر «آنتوني زيبوتز» داکتر محقق انگليسي از مرکز ايمپلنت «هارلي استريت» انگليس در اين زمينه ميگويد: بيشتر رژيمهاي غذايي براي سفيد نگاه داشتن دندانها بر پرهيز از مصرف ادويه کاري و قهوه که دندانها را لکه دار ميکنند، متمرکز است.

وي افزود: از سوي ديگر انتخاب غذاهاييکه فعالانه موجب تميز کردن دندانها و براق نگاه داشتن آنها ميشود نيز به همان اندازه مهم است.

وي خاطر نشان کرد: سبزيجات و ميوههايي مثل سيب، زردک، گل کلم و کرفس موجب پاک کردن دندانها ميشود.

پنيرهاي سخت نيز در سفيد کردن دندان موثر هستند زيرا جويدن آنها موجب پاک کردن ذرات غذا از دندانها و جلوگيري از تشکيل پلاک (جرم) بر روي دندانها ميشود.

اين خوراکيها براي لثهها نيز پيام دارند زيرا موجب تحريک جريان خون به لثهها و در نتيجه سالم ماندن آنها ميشود.

مرکبات و توت فرنگي به شستشوي طبيعي دندانهاي شما در حين خوردن کمک ميکند و کلم بروکلي و آناناس موجب کاهش التهاب لثه ميشود.

همچنين تمشک، انار و گيلاس موجب کدر شدن دندانها ميشود بنابراين براي داشتن دندانهاي سفيد بايد از مصرف آنها خود داري کرد چرا که اين ميوهها به همان صورتيکه پيراهن شما را لکه دار ميکنند دندانهاي شما را نيز کدر ميکنند.

   غلام همت دردي کشان يک رنگم

  نه آن گروه که ازرق لباس و دل سيهند

                              قدم منه به خرابات جز به شرط ادب

                             که سالکان درش محرمان پادشهند

حافظ

جمهوري خواهان در آستانه تسلط بر سناي امريکا

در حاليکه کمتر از 24 ساعت به آغاز راي گيري انتخابات ميان دورهاي سناي امريکا باقي مانده، کارشناسان سياسي پيشبيني ميکنند که جمهوريخواهان علاوه بر مجلس نمايندگان قادر خواهند بود اکثريت کرسيهاي سناي اين کشور را نيز از آن خود کنند.

نيت سيلور؛ کارشناس و صاحب امتياز سايت تحليلي «فايوتردي ايت دات کام» در آخرين گزارش تحليلي خود در مورد سرنوشت انتخابات مياندورهاي امريکا با دادن 73 درصد شانس پيروزي به جمهوري خواهان پيش بيني کرده است که آنها ضمن حفظ اکثريت خود در مجلس نمايندگان دستکم با به دست آوردن 52 کرسي سناي اين کشور، کنترول سنا را نيز از آن خود خواهند کرد.

سايت خبري واشنگتن پست در تحليلي به مراتب خوشبينانهتر شانس دستيابي جمهوري خواهان به اکثريت در سناي امريکا را با کسب دستکم 53 کرسي، 96درصد پيش بيني کرده و گفته است جمهوريخواهان در نهايت خواهند توانست کرسي ايالتهاي مونتانا، داکوتاي جنوبي، آيووا، آرکانزاس، لوييزيانا، کالورادو، آلاسکا و ويرجينياي غربي را که تا کنون دراختيار دموکراتها بوده از چنگ آنان بيرون کنند.

طبق اين پيشبيني دموکراتها کوچکترين شانسي در به دست آوردن اکثريت در مجلس نمايندگان امريکا را نيز نخواهند داشت و تا نيمه شب سه شنبه به وقت محلي در حاليکه 243 چوکي در مجلس نمايندگان به تصرف جمهوريخواهان در خواهد آمد دموکراتها حد اکثر قادر خواهند بود 192 کرسي در اين مجلس را حفظ کنند.

نشريه خبري - تحليلي پوليتيکو پيشبيني کرده است که دموکراتها در اين رقابتها خواهند توانست فقط 45 کرسي سناي اين کشور را حفظ کنند در حاليکه جمهوري خواهان با به دست آوردن دست کم 50 کرسي در مسير به دست آوردن اکثريت سناي امريکا قرار گرفته اند.

اين نشريه سرنوشت ايالتهاي کانزاس، لويزيانا و جورجيا را به دليل فشرده بودن رقابتها غيرقابل پيشبيني دانسته و پيشبيني کرده است که جمهوري خواهان در مجلس نمايندگان امريکا نيز با حفظ 243 کرسي همچنان به کنترول و تسلط خود ادامه خواهند داد.

در همين زمان «يو اس اي تودي» با اشاره به رقابتهاي فشرده در ايالتهاي کانزاس، جورجيا، لويزيانا، نيوهمپشاير، آيووا، کاروليناي شمالي و آلاسکا که نقش عمده و سرنوشتسازي در نتايج اين انتخابات خواهند داشت، پيشبيني سرنوشت اکثريت سناي امريکا را غيرممکن دانسته و گفته است در اين ايالتها راي دهندگان با نوعي بلاتکليفي در مورد نمايندگان خود روبه رو هستند و تا آخرين لحظه معلوم نيست به کدام سو تمايل پيدا خواهند کرد.

اوباما، رييس جمهور امريکا که ظرف 6 سال گذشته صرفا با اتکا به اکثريت حزب حامي خود در سناي اين کشور به سختي توانسته بود به شمار معدودي از برنامههاي سياسي خود چه در حوزه سياست خارجي و چه داخلي جامه عمل بپوشاند با افتادن اکثريت کرسيهاي سنا به دست جمهوري خواهان بي ترديد براي پيشبرد اين برنامه ها در 2 سال باقي مانده از دوران رياست جمهوري خود با بنبستهاي شديدتري مواجه خواهد شد.

از جمله مشکلاتيکه اين شکست در حوزه سياست داخلي براي اوباما و حزب دموکرات به دنبال خواهد داشت علاوه بر موضوع اصلاحات در قوانين مهاجرتي اين کشور بايد به طرح بهداشتي موسوم به «اوبا کر» اشاره کرد که جمهوري خواهان با به دست آوردن کثريت خواهند توانست آن را با چالش روبه رو کنند.

کنترول جمهوري خواهان بر سناي امريکا مسير سياست خارجي اين کشور در رابطه با مسايل مختلف از جمله صلح خاورميانه، مقابله با گروه تروريستي داعش، سوريه و مسائل ديگر را با تغييرات روبه رو خواهد کرد.

ترکيه سفير آلمان را احضار کرد

وزارت امور خارجه ترکيه سفير آلمان در اين کشور را در اعتراض به انتشار کاريکاتور توهين آميزي در باره رئيس جمهوري ترکيه، روز دوشنبه احضار کرد.

به نقل از پايگاه خبري دوغان، وزارت امور خارجه ترکيه روز دوشنبه «ابرهارد پول» سفير آلمان در آنکارا را به خاطر انتشار کاريکاتوري توهين آميز در باره «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهور ترکيه در کتب درسي آلمان احضار کرد.

وزارت امورخارجه ترکيه انتشار اين تصوير در خصوص اردوغان و جامعه ترکيه در کتب درسي ايالت «بادن ورتمبرگ» آلمان را غير قابل قبول توصيف کرد.

خبرگزاري دوغان به نقل از منابع وزارت امورخارجه ترکيه افزود: اينگونه اقدامها موجب تشديد نفرت اجتماعي، بيگانهستيزي و اسلام هراسي شده و ناقض حقوق فردي است.

وزارت امور خارجه ترکيه تاکيد کرد که چنين اقدامهايي به روندهمگرايي ترک تبارها و مسلمانان در آلمان لطمه وارد خواهد کرد.

داعش خواهان انتقال نيروهايش به مصر شد

يکي از رهبران گروه تروريستي داعش در واکنش به بيانيهي گروه انصار بيت المقدس و اعلام بيعت آنان با داعش،در بيانيهي اينترنتي افراد خود را به مهاجرت به قاهره و اشغال نهادهاي دولتي آن دعوت کرد.

به نقل از روزنامه مصري «اليوم السابع»، در واکنش به بيانيه منسوب به گروه «انصار بيت المقدس» که در آن با داعش بيعت کردند، ابومصعب المقدسي، يکي از رهبران داعش تاکيد کرد که ميدان نبرد اين گروه به مرکز شهر قاهره منتقل شود و با اشغال مراکز دولتي مصر، شهر سينا به پايگاه پشتيباني براي حمايت از آنها تبديل شود.

همچنين المقدسي در اين بيانيه که در يکي از پايگاههاي وابسته به اين گروه تروريستي منتشر شد تاکيد کرد که مراکز دولتي، وزارتخانهها و ساختمانهاي دولتي مصر از سوي نيروهاي داعش مورد هدف قرار گيرد.

اين رهبر داعش خطاب به تروريستهاي مصر از آنها خواست از شيوه گروهي موسوم به «الکواتم» که براي اولين بار از آنها ياد ميشود، پيروي کنند.

وي گفت: اين گروه نفوذ و قدرت عجيبي دارند. آنهاييکه در اين مورد شک دارند به انفجار بمبي که يک موتر زرهي در سينا را هدف قرار داد بنگرند.

ابومصعب همچنين از گروههاي افراطي در مصر خواست تا از حضور داعشيها در اين کشور استقبال کرده و مسيحيان و مخالفان را مورد هدف قرار دهند.

وي با متهم کردن دولت و جنبش حماس به سرقت سلاح گروههاي تندرو تاکيد کرد که بايد موترهاي حامل سلاح و موشک که از سينا به غزه براي کمک به فلسطينيها ميروند مورد هدف قرار بگيرند.

وي در ادامه حضور جنبش حماس را موجب ايجاد ناامني براي ساکنان غزه دانست و مدعي شد که دين و جهاد آنان در خيانت به مسلمانان است.

وي ادامه داد: شما موظفيد که تشکيلات قضايي مصر که به اقتصاد و به ويژه صنعت گردشگري اين کشور ضربه زده را مورد هدف قرار دهيد. هم چنين خطوط گاز شرکتها و نهادهاي تجاري ارتش، صنايع جنگي و هم چنين کانال سوئز و شرم الشيخ را مورد هدف قرار دهيد.

درسهايي از غولهاي دنياي فناوري

به نظرم رهبران بسياري از سازمانهاي بزرگ اعتقادي به تغيير ندارند؛ اما با نگاهي به گذشته، رد پاي تاريخ را خواهيد ديد. بدانيد که اگر کسب و کاري بي رمق داريد، مسلما با مشکلاتي روبه رو خواهيد بود.

کسب وکار در طول دهه گذشته شاهد ظهور نخبه سالاري بوده است: غولهاي جديد تکنولوژي، مانند شرکتهايي نظير گوگل، فيسبوک، آمازون و eBay که رشد نجومي و فروشي بالغ بر يک ميليارد دالري را در پنج سال ابتدايي فعاليت خود تجربه کرده اند.

اين در حالي است که شرکت Procter&Gamble توليدکننده کالاهاي مصرفي، در مدت زمان بيست سال توانست به فروش سالانه يک ميليارد دالري دست پيدا کند. علاوه بر اين بسياري از اين رهبران بازار سودآوري بالايي داشته و اغلب حاشيه سودي بيش از 25 درصد را تجربه کرده اند. مشابه چنين آماري در صنايع معدودي قابل مشاهده است.

استراتژي تکامل:

آيا چنين شرکتهايي به دنبال ظهور فناوريهاي نوين شروع به فعاليت کرده اند؟ بعيد به نظر ميرسد. درواقع بسياري از اين شرکتها به طريق متمايز رقابت ميکنند. استفاده از الگوريتمهاي تکاملي. الگوريتمهايي که براي مثال پيامهاي تبليغاتي را حين خريد آنلاين براي مشتري ايجاد و پيشنهاد بليتهاي مشابه و امکانات مرتبط با شهر مقصد مشتري، هوتلها و... به وي ارائه ميکنند.

با هر بار جست وجوي بيشتر در ميان گزينههاي مختلف توسط مشتري دادههاي الگوريتم افزايش پيدا ميکند. به اين ترتيب الگوريتم مورد نظر از طريق الگوهاي تعيين شده براي مراجعات بعدي آماده ميشود. به طور خلاصه بايد گفت: الگوريتمهاي تکامل به اين شرکتها اجازه ميدهند از فرصتهاي جديد بهره مند شوند و در شرايط عدم اطمينان محيطي و تغييرات سريع، قادر به فعاليت در بستر آنلاين باشند.

در سطوح بنيادي نيز اصول تکاملي مشابه در سطح سازمان و سطح استراتژيک يا حوزههاييکه به کمک تجارب مديريتي هدايت ميشوند، اتخاذ ميشود. استراتژيهاي تکاملي جايگزين متعادلتر بوده و به سازمان اجازه ميدهد با شرايط متغير انطباق پيدا کرده و از فرصتهاي پيش رو به بهترين نحو ممکن بهره برداري کنند.

سه شرکت را در نظر بگيريد که مدلهاي کسب وکار به ظاهر متمايزي دارند: گوگل، آمازون، نتفليکس. الگوريتمهاي اصلي تکامل اين شرکتها وظايف مشابهي برعهده دارند. اين الگوريتمها به دنبال شناسايي بالاترين رتبه کليک روي پيامهاي تبليغاتي و پيشنهاد تماشاي فيلمهاي تبليغاتي و گردآوري اطلاعات درخصوص بيشترين جستوجوها بوده و به طور همزمان در حال بررسي جريان مداومي از اطلاعات حاصل از جست وجوي کاربران، پيامهاي تبليغاتي و فيلمهايي که به تازگي منتشر شده اند، هستند.

جالب است که در بسياري از موارد اين شرکتها اصول تکاملي استراتژيک و سازماني مشابهي اتخاذ ميکنند، زيرا کسب وکار به طور کلي مستلزم پشتيباني سريع از يادگيري تطبيقي است تا از رقبا پيشي بگيرد. توليد سيستم ليزري ضد هوايپماي بدون سرنشين در چين

انجنيران چيني يک سلاح جديد ليزري را که قادر به ساقط کردن هواپيماهاي بدون سرنشين کم سرعت و کم ارتفاع است، با موفقيت آزمايش کردند.

به نقل از آسوشيتدپرس، سيستم ليزري «ديدهبان ارتفاعات کم» ميتواند هواپيماهاي کوچک را تا دو کيلومتر شناسايي و طي پنج ثانيه ساقط کند.

اين سيستم براي از بين بردن هواپيماهاي بدون سرنشين کوچکيکه پايين تر از 500 متر و با سرعتي کم تر از 180 کيلومتر در ساعت پرواز ميکنند، طراحي شده است.

سلاحهاي ليزري توسط بسياري از کشورها از جمله امريکا مورد استفاده و توليد قرار ميگيرد. چنين سلاحهايي با برق راه اندازي شده و هزينههاي کمتري نسبت به موشک دارند. همچنين بر خلاف موشکها از سلاحهاي ليزري ميتوان به صورت مداوم استفاده کرد.

دختريکه خون گريه ميکند

دختر سيزده سالهي هندي نزديک به دو سال است که به جاي اشک خون گريه ميکند.

به نقل از ياهو، دختر سيزده سالهي هندي از بيماريي که هنوز تشخيص داده نشده رنج ميبرد.او به جاي اشک از چشمش قطرات خون جاري ميشود.

اين بيماري در دنيا بي سابقه است و داکتران تاکنون نتوانسته اند نوعيت و عامل آن را کشف کنند.

متفاوتترين هوتل دنيا

طراحي متفاوت هوتلي در چين سبب جذب گردشگر در اين کشور شده است.

طراحي متفاوت هوتلي در چين سبب جذب گردشگر در اين کشور شده است. اتاقهاي اين هوتل به شکل دايره و تمام شيشه ميباشد و تخمين زده شده که صرفه اقتصادي چند برابري براي پکن داشته باشد. اين هوتل در ورودي شهر پکن قرار دارد و سهامداران آن براي نام آن با هم اختلاف نظر دارند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن جدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت سخن جدید از نظر تغییرات ظاهری چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 451
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 615
  • بازدید ماه : 979
  • بازدید سال : 3,815
  • بازدید کلی : 84,334