loading...
سخن جدید
بازدید : 20 1393/04/27 نظرات (0)

 

 

حلقه ‏ی مقاومت در گلوی رژیم صهیونیستی

 

 

 

نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور آغاز عملیات زمینی در نوار غزه را صادر کردند و حدود 8000 نظامی این رژیم با حرکت به سوی مرزهای غزه با نیروهای مقاومت درگیر شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روزجمعهبه شکل محدود وارد بخش‌هایی از شمال بیت‌لاهیا واقع در نوار غزه شده و با نیروهای مقاومت درگیر شدند که بنا بر اعلام گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس چندین صهیونیست در این درگیری‌ها کشته یا زخمی گردیدند.

بنا بر این گزارش یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در این حمله با یک بمب کارگذاشته شده هدف قرار گرفت و تک‌تیراندازان مقاومت یک نظامی اسراییلی را نیز از نزدیک هدف قرار داده‌اند که به احتمال زیاد به کشته شدن وی انجامیده است.

مسئولان رژیم صهیونیستی هدف این حمله را از بین تونل‌های مرزی نیروهای مقاومت در غزه اعلام کرده‌اند. اخیرا نزدیک به 20 رزمنده عضو حماس با استفاده از تونل‌های مرزی وارد سرزمین‌های اشغالی شده و به انجام عملیات مستقیم دست زدند که این امر خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.

جنبش حماس در واکنش به این اقدام تاکید کرده است که پیامدهای حمله زمینی به نوار غزه بسیار وخیم خواهد بود و اسراییل بهای سنگینی بابت این اقدام پرداخت خواهد کرد.این جنبش همچنین تاکید کرد که هدف ارتش اسراییل بهبود روحیه سربازان و فرماندهی نظام فروپاشیده در برابر حملات مقاومت است وما آماده‌ی هرگونه رویارویی در برابر حملات این رژیم هستیم.

رژیم صهیونیستی بیش از یک ماه است دوباره عرصه را بر فلسطینیان تنگ کرده است آن هم به بهانه واهی ناپدید شدن سه صهیونیست که با به رخ کشیدن ناتوانی اطلاعاتی این رژیم، سرانجام 17 روز بعد جنازه آنان در بخشهای اشغالی یافت شد.با وجود اینکه چندین گروه تندرو در منطقه مسوولیت این اقدام را پذیرفتند اما این رژیم، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را متهم کرد؛ موضوعی که حماس آن را نپذیرفت.

در این میان، گروههای مقاومت نیز با رونمایی از آخرین دستاوردهای خود مانند افزایش برد موشکی تا عمق 170 کیلومتری سرزمین اشغالی، بهره گیری از پهپادهای اطلاعاتی و عملیاتی، انجام عملیات آبی، هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده در آسمان غزه و... پاسخ کشتار مردم بیگناه غزه را داده و توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

هر از گاه خبر میرسید مرز سرزمین اشغالی با سوریه و لبنان نیز ناآرام شده است.البته رژیم صهیونیستی از بابت مرزهای اردن نگرانی چندانی ندارد. ساخت دیوار امنیتی میان سرزمین اشغالی و اردن، خیال رهبران رژیم صهیونیستی از این مرزها را راحتتر خواهد کرد.

یازدهم سرطان روزنامه المدینه عربستان نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از اعضای کابینه خواسته است با هدف رویارویی با خطر گروه تکفیری دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، دیوار امنیتی در طول مرز سرزمین اشغالی و اردن را سریعتر بسازند.به این ترتیب، نگرانیهای رژیم صهیونیستی درباره فضای پیرامونی خود بیشتر به مرزهای سوریه و لبنان برمیگردد که البته برای ساخت دیوار در آنجا هم برنامههایی داشته است.

به نظر میرسد رژیم صهیونیستی افزون بر هراس ناشی از توانمندی گروههای مقاومت فلسطینی در غزه و نیز ادامه تظاهرات مردمی در کرانه باختری، باید نگران محیط پیرامونی خود به ویژه مرزهای سوریه و لبنان باشد.در این پیوند، تارنمای اسلاب نیوز  لبنان بیست و سوم سرطان در گزارشی نوشت: رژیم اسراییل در جهان عرب وارد فضای خطرناکی شده است و هم اکنون اصل وجود آن در منطقه تهدید می شود.شاید از این رو است که این رژیم به سرعت طرح آتش بس مصر را پذیرفت؛ گرچه با ادامه بمباران غزه نشان داد در عمل به آن پایبند نیست.

روشن است تهدیدهای چند روز گذشته در قالب پرتاب راکت ها و موشک ها از خاک سوریه و لبنان، برای این رژیم زنگ خطری جدی را به صدا در آورد که ممکن است هر آن، خشم ملتهای آزاده منطقه از زیاده خواهی و ددمنشی این رژیم در کشتار انسانهای بیگناه در غزه به جوش آید و همچو آواری ویرانگر بر سر شهرک نشینان صهیونیست فرود آید.

این امر، سبب می شود پس از مدتها ماجراجویی و جنگ افروزی این رژیم در بیرون از خاک فلسطین اشغالی (همانند لشکرکشی بی فرجام به لبنان در سال 1385)، ورق برگردد و از این پس مهاجران یهودی در شهرکهای خود، هدف واکنش ملتهای خشمگین منطقه قرار گیرند؛ همچنان که از سوی غزه، موشکهای مقاومت فلسطین آرامش روز و شب را از آنان گرفتهاند.

حتی بالا گرفتن خشم ملتها و گروههای منطقه از کشتارهای بی رحمانه غزه می تواند جنگی چندجانبه را برای اشغالگران قدس کلید بزند و فشار حلقه مقاومت بر گلوی صهیونیسم را بیش از پیش کند؛ امری که بروز آن در شرایط کنونی به ویژه پس از آغاز موج بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای عربی دور از ذهن نیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن جدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت سخن جدید از نظر تغییرات ظاهری چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 229
  • بازدید ماه : 593
  • بازدید سال : 3,429
  • بازدید کلی : 83,948