loading...
سخن جدید
بازدید : 29 1393/04/29 نظرات (0)

 

 

حقايقيکه رسانهها از داعش نميگويند

 

 

داعش به گروه وحشتناک و مرموزي تبديل شده است که رسانهها کمتر جزيياتي از حاميان و دستورالعملهاي آن منتشر ميکنند. شبکهاي که با تندرويهاي بيش از اندازه و رفتارهاي افراطي در برخورد با مخالفان و شهروندان عادي روز به روز وحشت را در دل مردم جهان به ويژه خاورميانه تشديد ميکند. اما ظاهرا ابعاد جنايتها و اقدامات اين گروهک تروريستي که اکنون به گواه اسناد و مدارک بزرگترين و ثروتمندترين شبکه تروريستي جهان است، کمتر به اطلاع افکار عمومي و رسانهها رسانده ميشود.

اين گروهک تروريستي هفتهي گذشته توانستند در موصل با فريب 50 افسر عراقي از طريق بذل و بخششهاي مالي آنها را براي اهداف خود در اين شهر به کار گيرند. اما بعد از آنکه کارهاي خود را پيش بردند همهي آنها را سر بريدند و جنازههايشان را آتش زدند.

 به گفتهي اين منابع در حال حاضر ولايت موصل از نبود برق، آب و گاز به شدت رنج ميبرد و ناامني سراسر اين شهر را فراگرفته است. کپسولهاي گازخانگي به طور کامل از سطح شهر ناپديد شدهاند و شبها شهر در تاريکي مطلق فرو ميرود. وضعيت در اين شهر به اندازهاي بغرنج است که همه مردم شهر اعم از شيعه و سني دست به دعا شدهاند و براي نجات خود گريه و زاري ميکنند.

اما ظاهرا اين فقط عراق نيست که زير پاي مزدورهاي داعش به تاراج ميرود. ديگر کشورهاي منطقه نيز در معرض تهديد سقوط ولايتها و مناطقشان توسط داعش هستند اما کمتر خبري از آنها در رسانهها منتشر ميشود. گويي تلاش ميشود تا فعاليتهاي داعش اول از همه در عراق پررنگ شود تا از آن بتوانند به عنوان ابزاري عليه حکومت شيعي عراق بهره برداري سياسي کنند و دوم از آن در سوريه عليه حکومت بشار اسد بهره برداري تبليغاتي شود.

منابع آگاه ميگويند که داعش نه تنها در عراق و سوريه، بلکه در اردن نيز نفوذ کرده و ولايت معان را در اين کشور که با عربستان هم مرز است به کنترل خود در آورده است، درحاليکه نيروهاي امنيتي و نظامي اردن توانايي رويارويي با آنها را ندارند. به گفتهي اين منبع آگاه دولت اردن با پشتيباني و فشار دولت عربستان تلاش بسياري ميکند که از انتشار چنين اخباري در رسانهها جلوگيري کند. 

بسياري از ناظران ميگويند از هم پاشيدگي ليبيا پس از سقوط معمرقذافي و تسلط افراطگرايان و گروههاي تکفيري بر آن در کنار حمايتهاي مالي و لوجستيکي و آموزشهاي نظامي قطر و ترکيه اين کشور را به کانون صادرات تروريست و نيروهاي تکفيري تبديل کرده است.

اما در حاليکه بسياري از منابع خبري گزارش ميدادند که عربستان جزء کشورهاي حامي داعش در عراق و سوريه است، برخي منابع آگاه اين موضوع را رد ميکنند و ميگويند که عربستان خود هدف حمله داعش و گروههاي تکفيري در سناريوي گسترش جغرافيايي آنها است. بيان جبرالزبيدي، وزير داخله اسبق دولت عراق و نماينده پارلمان اين کشور در گفتوگو با شبکه خبري الميادين گفت که ما اسناد کاملا موثقي در اختيار داريم که نشان ميدهد داعش نقشهي حمله به ترکيه و عربستان را تدارک ديده است و قصد دارد در اولين فرصت به اين دو کشور حمله کند.

اين در حالي است که اخيرا گروهي از سلفيهاي تندرو در کويت در حمايت از داعش دست به تظاهرات زدند و با ابوبکر البغدادي بيعت کردند و به او وعده دادند که خلافت اسلامي او را در کويت نيز راه بيندازند.

کارشناسان ميگويند تحرکات مرموز قطر با صرف ميليونها دالر براي آموزش نيروهاي تروريستي در ليبيا و اعزام آنها به مناطق مختلف کشورهاي عربي براي جنگيدن در کنار داعش و همچنين عملکرد ترکيه در همکاري با قطر در حمايت از داعش براي پيشبرد اهداف شوم خود روزهاي تلخي را براي آينده خاورميانه و جهان عرب رقم ميزند.

سکوت يک باره رسانههاي جهان و عدم پيگيري مسوولان ترکي از سرنوشت ديپلماتهاي به ادعاي خود، گروگان گرفته شده در موصل در روزهاي ابتدايي حمله داعش به اين شهر، شبهات بسياري را نسبت به نقش آنکارا در همکاري با داعش ايجاد کرده است. از آن تاريخ تاکنون حتي يک مقام ترک دربارهي سرنوشت اين افراد که گفته ميشد گروگان گرفته شده اند، بيان نداشته است. اثيلالنجيفي،  والي نينوا که خود متهم به سهلانگاري و همکاري با داعش در سقوط موصل است، در گفت وگو با شبکه الحدث گفته بود که کنسولگري ترکيه در موصل اتاق فکر فعاليتهاي داعش است و گروگان گرفته شدن 69 نفر تبعه ترک و اعضاي اين کنسولگري دروغي بيش نيست.

در اين ميان بسياري اسرائيل را طراح سناريوي پيش رويهاي داعش ميدانند. سکوت داعش نسبت به حمله اسراييل به غزه و صدور اين بيانيه توسط آن که مسووليتي در قبال حمايت از فلسطينيان در برابر اسراييل ندارد، شبهات را نسبت به نقش اسراييل در حمايت از داعش افزايش داده است.

به هرحال آنچه برداشت ميشود اين است که خباثتي مرموز براي بهره برداري از قوه تخريبي داعش با هدف به آشوب کشاندن خاورميانه و جهان عرب و در نهايت تجزيه آن يا تکرار سناريوهايي مشابه عراق و سوريه در ديگر کشورها مشاهده ميشود. اما آيندهي اين سناريوها به کجا خواهد انجاميد هنوز براي کسي روشن نيست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن جدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت سخن جدید از نظر تغییرات ظاهری چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 428
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 592
  • بازدید ماه : 956
  • بازدید سال : 3,792
  • بازدید کلی : 84,311