loading...
سخن جدید
بازدید : 210 1393/05/04 نظرات (0)

 

 

روز قدس و انزجار جهاني از اسراييل

همزمان با آخرين روز جمعهي ماه مبارک رمضان که به ابتکار بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران؛ امام خميني(ره) به «روز قدس» نامگذاري شده و درحاليکه خونريزي رژيم صهيونيستي در غزه ادامه دارد، فرياد بيزاري از اسرائيل در سراسر دنيا بلند شد.

طنين مرگ براسرائيل در افغانستان

مردم مسلمان افغانستان روز گذشته در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان با حضور گسترده در راهپيماييهاي روز جهاني قدس همزمان در کابل و 13 ولايت کشور از مردم مظلوم فلسطين و غزه اعلام حمايت کردند و با فرياد مرگ بر اسراييل انزجار خود را از رژيم غاصب صهيونيستي و حاميان اين رژيم ابراز داشتند.

تظاهر کنندگان در تظاهرات روز جهاني قدس که صبح روز گذشته در کابل همزمان با 13 ولايت کشور از جمله ولايتهاي هرات، بلخ، ننگرهار ، سرپل ، غزني، دايکندي و باميان برگزار شد، با شعارهاي «اسراييل جنايت ميکند، امريکا حمايت ميکند،» تنفر خود را از قتل عام مردم فلسطين و غزه اعلام کردند.

در اين تظاهرات گسترده که با حضور چشمگير جوانان و زنان همراه بود حجت الاسلام والمسلمين هادي هادي؛ رييس بنياد فرهنگي تبليغي پيامبر اعظم(ص) در سخناني گفت: ملت مظلوم و بي دفاع فلسطين از 65 سال قبل تا کنون تحت ظلم و ستم اسرائيل قرار دارد.

هادي کشتار زنان، کودکان و مردم بي دفاع را در ماه مبارک رمضان به دست نظاميان اسراييلي نکوهش کرد و گفت:مردم افغانستان مانند مردم ساير کشور هاي اسلامي با راه اندازي تظاهرات گسترده حملات وحشيانه اسرائيل را محکوم و حمايت خويش را از مردم فلسطين اعلام مينمايند. همچنين احمد شاه احمدزي؛ رهبر حزب اقتدار اسلامي افغانستان نيز در جمع تظاهرکنندگان گفت: اسرائيل و مستکبرين بايد بدانند که مردم فلسطين تنها نيستند و تمام کشورهاي اسلامي به ويژه مردم افغانستان که بيش از يک و نيم ميليون شهيد در راه جهاد داده اند در کنار مردم بي دفاع فلسطين خواهد بود.

وي افزود: علي رغم حملات گسترده اسرائيل سرانجام پيروزي از آن مردم فلسطين خواهد بود، زيرا خداوند در قران کريم به ملتهايي که شهيد داده اند و صبر و استقامت پيشه کرده اند، وعده پيروزي داده است.

شوراي علماي شيعه افغانستان نيز حملات هوايي، دريايي و زميني نظاميان رژيم صهيونيستي به مناطق مسکوني غزه را در 19 روز گذشته که بر اثر آن بيش از 800 تن از زنان، کودکان و مردم مظلوم فلسطين به شهادت رسيده اند و حدود 5هزار تن از آنان نيز زخمي شدند، به شدت محکوم کرد.

همزمان، مردم مسلمان هرات همگام با مردم ديگر مناطق افغانستان در حمايت از روز جهاني قدس، در اعتراض به کشتار زنان، کودکان و غيرنظاميان فلسطيني در غزه و اشغال فلسطين به دست نظاميان اسراييلي، پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش کشيدند.

تظاهرات ميليوني در ايران

تظاهرات روز گذشته در تهران و شهرهاي بزرگ ايران  با شرکت ميليوني شهروندان اين کشور برگزار شد. مردم جمهوري اسلامي ايران با برگزاري  تظاهرات ميليوني روز جهاني قدس را گرامي داشته و با مردم و مقاومت غزه اعلام همبستگي کردند.

تلويزيون «المنار» تظاهرات روز جهاني قدس در تهران و شهرهاي بزرگ جمهوري اسلامي ايران را «ميليوني» توصيف کرد.

بر اساس اين گزارش خيابانهاي جمهوري اسلامي ايران روز گذشته مملو از مردمي بود که در راهپيماييهاي ميليوني شرکت کردهاند. تظاهرات کنندگان ايراني ضمن اعلام همبستگي با ملت مسلمان فلسطين بر حمايت خود از آزادي قدس شريف از پليديهاي رژيم صهيونيستي تاکيد کردند.

صداي مرگ بر اسرائيل در عراق

اين گزارش حاکي است که شماري از شهرهاي عراق نيز شاهد تظاهرات گسترده در همبستگي با ملت فلسطين بود. تظاهرات کنندگان عراقي روز جهاني قدس را گرامي داشته و حملات دشمن صهيونيستي عليه مردم غزه را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان عراقي با برافراشتن پرچم فلسطين، شعارهايي در حمايت از آرمان فلسطين و انتقاد از سکوت مجامع بينالمللي در قبال جنايتهايي که عليه غزه روا داشته ميشود، سر دادند.

طنين شعار مرگ بر اسرائيل در لبنان

فلسطينيان مقيم لبنان با برگزاري راهپيمايي «روز جهاني قدس» در اردوگاه «البرج شمالي»، با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائيل» روز جهاني قدس را گرامي داشتند.

کميته «روند بازگشت به فلسطين» روز گذشته برگزاري راهپيمايي گستردهاي در اردوگاه «البرج شمال» روي جهاني قدس را گرامي داشته و با تاييد بر گزينه مقاومت در رويارويي با اشغالگران صهيونيست، از پايداري ملت فلسطين در نوار غزه حمايت کردند.

بر اساس اين گزارش، تظاهرات کنندگان در مقابل سالن «شهيد عمر عبدالکريم» تجمع کرده و با افراشتن پرچمهاي فلسطين و احزاب فلسطيني فعال در اين اردوگاه، شعارهاي «مرگ بر اسرائيل» سر دادند.

همچنين حزب الله لبنان نيز بعد از ظهر روز گذشته گردهمايي بزرگي جهت گراميداشت روز جهاني قدس برگزار کرد و بر همدري با مردم مظلوم فلسطين تاکيد کرد.

صداي اسرائيل مرده باد در هند

گروه کثيري از اقشار مختلف مردم هند در دهلي نو راهپيمايي روز جهاني قدس را با مشتهاي گره کرده و شعار «اسراييل مرده باد» آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جمعيت عظيمي از مردم هند که شعارهايي عليه امريکا و اسراييل سر ميدادند به سمت خيابان «جنتر منتر» جاييکه هرسال اجتماع روز قدس در آنجا شکل ميگيرد راهپيمايي کردند.

آوردن تصاويري از کشتار کودکان غزه توسط راهپيمان هندي به صحنه از جمله ويژگي هاي روز جهاني قدس امسال بود. اين تصاوير که خود گوياي خوي وحشيگري صهيونيستهاست به شعارهاي کوبنده راهپيمايان عليه اسراييل معني ميدهد.

حسن کميلي؛ رييس اداره تفهيم اسلام هند به ايرنا گفته است: روز بين المللي قدس به مسلمانان سراسر جهان يادآور مي شود که بر رژيم اسراييل فشار آورند تا به اشغال سرزمينهاي اسلامي و تروريزم عليه مردم بيگناه فلسطين پايان دهد.

آتش زدن پرچم اسرائيل در پاکستان

در شهرهاي اسلامآباد، لاهور، کراچي، کويته، پيشاور، گيلگت، راولپندي، فيصلآباد، ملتان، حيدرآباد و ديرهاسماعيلخان جمعيتي که در راهپيمايي روز قدس شرکت کرده بودند به هزاران تن ميرسيد.

آنان بعد از برگزاري نماز جمعه به خيابانها آمدند و پرچم اسراييل را به آتش کشيدند تا از مردم مظلوم فلسطين حمايت کنند.

احزاب سياسي مذهبي پاکستان نيز از جمله مجلس وحدت مسلمين، آي اس او، آي او، تحريک اسلامي پاکستان، نهاد دانشجويان جعفريه پاکستان، انجمن جان نثاران اهل البيت، انجمن عسکريه، تحريک حسينيه و جماعت اسلامي سرپرستي مردم براي شرکت در تظاهرات روز جهاني قدس را به عهده داشتند.

بزرگداشت روز قدس در کويت

شهروندان کويتي در بزرگداشت روز جهاني قدس در مسجد امام حسين در کويت با مردم غزه اعلام همبستگي کردند.

به نقل از پايگاه خبري «الکوت نيوز»، شهروندان کويتي با حضور در مسجد امام حسين و هنگام برگزاري نماز جمعه، با مردم غزه اعلام همبستگي کردند و روز جهاني قدس را گرامي داشتند.

تظاهرات گسترده يونانيها در حمايت از غزه

دو روز پيش نيز هزاران نفر در برخي شهرهاي يونان تظاهرات ضدصهيونيستي برگزار کردند.

به نقل خبرگزاري «معا» شهر آتن پايتخت يونان، شاهد تظاهرات گستردهاي در محکوميت رژيم صهيونيستي و دفاع از مردم غزه، بود.

در اين راهپيمايي عدهاي از نمايندگان پارلمان، سفير فلسطين و رئيس حزب سوسياليست و همچنين آوارگان فلسطيني حضور داشتند.

همچنين برخي تشکلهاي دانشجويي حامي فلسطين و سازمانهاي مردم نهاد حامي صلح نيز شرکت کرده بودند.

تظاهرات ايتاليايي ها در حمايت از مردم غزه

شعار «بمباران غزه بس است، فلسطين آزاد گردد، مقاومت ، مقاومت» به هنگام تظاهرات حمايت آميز شهروندان ايتاليايي از مردم غزه در خيابان هاي مرکزي شهر رم پايتخت ايتاليا طنين انداز شد.

به گزارش ايرنا، هزاران نفر از مردم رم پايتخت ايتاليا شب جمعه در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و نشان دادن خشم خود از تجاوزات رژيم صهيونيستي در خيابان هاي مرکزي تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم فلسطين و شعارهاي انزجار از عملکرد اسرائيل، حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام کرده و با حمل تصاويري از کودکان فلسطيني که زير بمباران رژيم صهيونيستي شهيد شدهاند، عليه اسراييل شعار داده و خواستار آتش بس فوري شدند.

در اين راهپيمايي که در آن نمايندگان برخي احزاب چپگراي ايتاليا و جنبشهاي مردمي اين کشور حضور داشتند، شعار «ما همه فلسطيني هستيم» و «غزه آزاد شود» شنيده ميشد.

تظاهرکنندگان همچنين از سکوت هدفمند رسانههاي ايتاليايي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه به شدت انتقاد کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند: ما امروز در رم همانند ساير کشورها ، گرد هم آمده ايم تا بگوييم 66 سال پاکسازي قومي ديگر بس است.

گفتني است که از آغاز دور جديد تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه که وارد سومين هفته خود شده است، بيش از 800 تن شهيد و هزاران نفر مجروح شده اند. در همين حال، رژيم صهيونيستي اعلام کرد که در خصوص آتشبس در نشست کابينه روز گذشته اش تصميم خواهد گرفت؛ اما جنبش اسلامي حماس پذيرش هرگونه آتشبس درازمدت را به شرط رفع حصر غزه دانسته است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن جدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت سخن جدید از نظر تغییرات ظاهری چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 205
  • بازدید ماه : 569
  • بازدید سال : 3,405
  • بازدید کلی : 83,924